Mi kell egy jól működő vállalkozáshoz?

Mi kell ahhoz, hogy a vállalkozásunk elinduljon, működjön és fejlődjön? Természetesen rengeteg minden. Én most azokat az online eszközöket szeretném felsorolni (a teljesség igénye nélkül), amik elengedhetetlenek ahhoz, hogy üzletünk túléljen és fejlődjön.

1. Weboldal

Az első és legfontosabb egy jól működő weboldal. Weboldal nélkül nagyon nehéz lesz érvényesülnünk a 21. században. Nem számít, hogy egy kis kávézóról, egy szolgáltatóról, vagy egy sokszáz terméket forgalmazó üzletről van szó a vásárlók elvárják, hogy gyorsan és kényelmesen infomációhoz jussanak.
  Weboldalt lehet jól és rosszul csinálni, ezért fontos, hogy hozzáértő embert válasszunk a munkára. Fontos, hogy az oldal marketinges szempontból legyen felépítve támogatva a vásárlást. Nem a legfeltűnőbb oldal a legjobb, hanem az amelyik a legtöbb vásárlást generálja (ez egy gyakran elfelejtett elv). Mi kell ehhez? Fontos, hogy az oldal a látogatónak legkényelmesebb módon legyen felépítve. Az oldalra lépés után azonnal tudniuk kell, hogy nekik szól-e az oldal vagy sem. Ha ez megvan, utána további kapaszkodókat kell adni a látogatóknak, hogy továbbra is az oldalunkon maradjanak. Fontos, hogy minden szükséges információ könnyen megtalálható legyen (inkább többször, mint egyszer sem). Egy üzleti facebook profil nem tudja helyettesíteni a weboldalt, nem szabad ezen spórolnunk.

2. Hirdetések

FIZESS A VÁSÁRLÓKÉRT!

Eleinte lehetséges csak organikus forrásból szerezni vásárlókat, de ez hosszútávon nem fenntartható. A jól működő fizetett hírdetés nem költség, hanem befektetés. Ha jól működik, akkor az a jó, ha a lehető legtöbbet költünk rá. Az időszakos akciókat (valentin-nap, sulikezdés, karácsony, ballagás stb.) is érdemes fizetett hirdetésekkkel promotálni. Szolgáltatóknál gyakori, hogy ajánlások utján jutnak el hozzájuk az ügyfelek. Ez egy lassú, nem kontrollálható, alacsony hatékonyságú módszer. A fizetett hirdetés ezzel szemben gyors és kiszámítható eredményt hoz, amennyiben jól van kivitelezve. Webshopok esetén pedig elengedhetetlen a fizetett hirdetés.
 A hosszútávú működéshez, a márka felépítéséhez fontos, hogy pénz elköltése nélkül is legyenek érdeklődök az oldalunkon. Erre lehet jó megoldás a SEO, tehét a keresőoptimalizálás, ami lehetővé teszi, hogy bizonyos kifejezés keresésére mi jöjjünk ki elsők között a Google-n.

3. E-mail marketing

Üdvözlő email, karácsonyi/blackfriday akció, nyereményjáték, visszajelzés kérése, újravásárlásra ösztönzés. Az email marketing segít az érdeklődőket vásárlóvá, az egyszeri vásárlókat rendszeres vásárlókká, a vállalkozásunkat pedig megbízhatóvá tenni. És mindezt automatikusan.
   Fontos, hogy jól kidolgozzuk az emailek témáját és a küldések gyakoriságát (nem akarunk spamelni), de egy jól felépített rendszerrel lehetőségünk van
az oldalunkon való első látogatástól kezdve akár egy éven keresztül tartó email automatikát létre hozni. Be tudjuk állítani, hogy minden első vásárló kapjon 10-20% kedvezményt a vásárlásából, tudunk visszajelzést kérni a korábbi vásárlóktól, amiket be tudunk tenni az oldalunkra és tudjuk használni hirdetésekben is. Ha valaki megadta az email címét folyamatosan tudunk neki információt küldeni akciókról, új termékekről stb. És bár nem egyszerű felépíteni, de ha múködik folyamatosan tud nekünk vásárlókat szerezni, megtartani.

4. Közösségi média

Feltörekvő márkaként/szolgáltatóként fontos, hogy profin használjuk legalább az egyik közösségi oldalt. Az én javaslatom az Instagram. Minőségi tartalmakkal, folyamatos
jelenléttel biztosan szerezhető nagyobb követőtábor, ami mind közönségben, ,mind megbizhatóságban nagyot lendíthet a vállalkozásunkon.
Fontos megértenünk, hogy az üzletünk instagram fiókját egy érdeklődőszerző csatornaként kell használnunk, aminek arcot kell adnia a vállalkozásunknak. A közösségi oldal
használatának legfontosabb feladata, hogy személyiséggel ruházza fel az üzletünket. A gyakori posztok, nyereményjátékok, hozzászólás mások bejegyzéseihez mind-mind
segíthetnek ebben. Itt is vigyáznunk kell, hogy ne essünk át a ló túloldalára, mert ez könnyen az ellenkező hatást válthatja ki.

Konklúzió

Egy sikeres vállalkozás több elemből épül fel. Ezek mindegyike fontos, és bár nem mindegyik feltétele egy jól működő vállalkozásnak, de ideális esetben érdemes minden elemre időt/pénzt/energiát áldozni. A weboldal tesz minket láthatóvá, a hirdetések érik el, hogy mások is megtalálják a vállalkozásunkat, az email marketing segít elköteleződni melettünk, a közösségi média hozza közel az embereket hozzánk, hogy ne egy arctalan cégként tekintsenek ránk (ezt máshol is mutatnunk kell). Fontos, hogy a különböző elemek hatással lehetnek egymásra is. Emiatt szükséges, hogy rendszerként kezeljük a vállalkozásunk elemeit. Ahhoz, hogy ez lehetséges legyen érdemes minél kevesebb különböző embert megbízni a munkával.

AJÁNLATKÉRÉS

Ha szeretnéd, hogy egy-egy elemét vagy akár a teljes online marketinged megcsináljam neked, akkor jelentkezz egy ingyenes online konzultációra, ahol átbeszéljük a részleteket.

© 2018 All rights reserved Kristofsmith

Close Menu
×
×

Cart